Saturday, October 9, 2010

MEMORIES FROM KENYA



Det er allerede flere uker siden JAM takket for seg, satte seg på kyllingekspressen og ankom Haydom. 
Her kommer noen bilder som viser hvilken flott tid de hadde i Milindi, Kenya. 
Jeg vet at jeg hvertfall er misunnelig på den hvite stranda og vindsurfinga (vel, jeg skal kanskje ikke klage, jeg er i Australia selv, og her er det nok av strender! For dere derimot.)!


Her har vi en kjekk fyr som instruerte de i klatreveggen (det er hvertfall min gjetning)


(ja, jeg er ikke helt utdannet i blogging enda, så bildene kommer som de kommer)
Her er den hvite stranda, - jealous much, jah?!


Jenny i full fart oppover (jeg må si jeg er litt usikker på "full fart")


AM på toppen 


(Er det samme fyren som fra klatreveggen?)
Det er hvertfall Team J mot Team AM, i det vel kjente spillet bocha (jeg skal innrømme at en tur innom ordboken måtte til for å bekrefte riktig stavning) . Jeg husker vi spilte det mang en gang da vi var små, men det har liksom forsvunnet litt synes jeg. Her i Australia er det derimot veldig populært!


Team AM


Ah, vindsurfing! Jeg har ikke vært så heldig å kunne gjøre dette selv, men det ser veldig gøy ut, eller hva? 


Full fokusering! 
(for å være ærlig, så tror jeg de var veldig heldige med disse bildene. Før og etter bildene, -det er de jeg vil se!)


De ser veldig gode ut (etter en halv skål med frokostblanding til frokost, hadde jeg mer enn gjerne hevet innpå noen av de)!


Nå (oi, det var kanskje en litt direkte oversetting), det her ser veldig godt ut! 
Jeg har en anelse om at Kenya bragte med seg litt bedre måltider enn hva Haydom gjør. Haydom er kanskje ikke plassen hvor man kan finne gourmetmåltider kan du si. Ris er en viktig ingrediens, og ferskt (jeg mener det når jeg sier fersk!) kjøtt. 



Skjønner at maten har vært en veldig viktig faktor de siste dagene, og det kan jeg godt forstå! 


Kan dette være Arusha? Pene trær i forgrunnen hvertfall


Kan vi forvente en rastafletta AM i neste bloggpost? 
(jeg kan jo kanskje vise dere hvordan hun da blir seende ut, som et lite preview, men jeg er redd AM ikke ville likt det sånn kjempe godt. Jeg kan nevne at hjemmelaget rastaer, regulering og 8 klasse er involvert.)

Har jeg i det hele tatt sagt hvem jeg er?
Jeg er Jennys kjære søster og da selvfølgelig AMs kusine. 
Hvis du mot formodning har lyst til finne ut hva jeg holder på med (eller hva jeg ikke gjør) sjekk: vivianrugsland.blogspot.com

Until next time, 
takk for meg! 

4 comments:

  1. Bra jobba, Vivian! Flotte og ganske passende kommentarer! Nå har vi just spist frokost- grovbrød med mango!

    ReplyDelete
  2. Grovbrød? Det må være fra Turids kjøkken?!
    Det høres nydelig ut. Spis hvertfall 2 mangoer om dagen for meg! De koster jo ikke mer enn 200, gjør de vel?

    ReplyDelete
  3. Fantastic, Vivian! Tusen takk! Vi prøver å finne ut hvordan vi skal få bildene mindre, men uten hell til nå. Så du er vår reddende engel! :)
    Ja, eller dvs. brødet var fra Maggie, som er hushjelpen til Turid og de. Hun er helt utrolig til å bake. Hun lager bla. veldig gode pizzaboller og kanelboller! :)
    Jo, 200 stemmer vet du! Skal si du husker godt!
    Kos deg videre i Adeleide!
    Hejhej

    ReplyDelete
  4. Dette var morsomt! Skal si du er kommet til sivilisasjonen igjen, Vivian, og kan hjelpe de som fortsatt er i bushen!
    Flotte bilder og morsomme kommentarer!
    God bedring, Anne Jenny!
    Klemmer fra mamma T

    ReplyDelete