Tuesday, September 7, 2010

Shakira shakira.

Høytalerne på fullt og høy stemning med våre venner, Papa og Johan. Det skulle nemlig passe seg slik at vi i Nairobi kom i kontakt med to herremenn fra Nederland som også skulle til Malindi. Her ferierer de flere ganger årlig og hele byen kaller altså Papa for Papa. Flaks for oss i og med at vi ikke hadde lykkes med å kontakte hotellet og satset på en kyklingbuss fra Mombasa til Malindi. I stedenfor satt vi i en svært moderne Toyota med AC. Flaks eller sjarm? ;)

Akkurat nå ble vi avbrutt av Mary, hotellverten som hele tiden ser til ethvert av våre behov (som vi kanskje ikke engang visste vi hadde) og en brytekamp mellom Charlie og en gjest. Charlie jobber her. Aner ikke hva han gjør, men han dukker opp til stadighet. Det er tea time nå. Alle gjestene samles i barområdet hvor det serveres te og kaker.

Hotellet, som vi skal komme tilbake til, er inne i en rolig periode og alle er derfor super excited for at vi skal være her to uker. Vi var rimelig spente på hvordan hotellet skulle være, og om det i hele tatt fantes, men etter å ha blitt servert velkomstdrink og overrakt nøkler til vår to- etasjers bungalow med himmelseng har skuldrene senket seg og vi gjør oss klare for en tur innom spa- avdelingen ved morgengry.

Enda en avbrytelse. Nå skal vi på skolen i morgen for å lære swahili. Ting skjer hele tiden på Coral Key.

Hilsen fra oss to i Kenya:)

7 comments:

  1. Se etter krabber på stranda i kveld! Husker jeg så mange seint på natta. Åssen er hotellet. Jeg vil se bilder. Glad i dere begge.

    ReplyDelete
  2. Jeg gleder meg over deres flaks og sjarm - fortsett slik! Kos dere og nyt dagene og del med oss!
    Mange klemmer fra mamma T

    ReplyDelete
  3. Skal si dere var heldige med skyssen.
    Transport med air condition, ikke verst!
    Ikke godt å vite når tid kyklingbussen hadde vært framme!
    våre kjære Afrika turister, nyt spa opplevelsen i dag og kos dere !!
    Kanskje får vi et blogg innlegg på swahili!
    Vi følger med på alle vis !
    Klemmer fra mamma R

    ReplyDelete
  4. Jeg er sikker på at det var sjarmen jeg:-) Kos dere masse og nyt luksusen nå, for det blir det vel ikke så masse av på sykehuset? Klem

    ReplyDelete
  5. Så flott at alt ordnet seg! Det var jo flaks at hotellet viste seg å være bedre enn de tilbakemeldingene vi leste på. Kos dere masse og pass dere for frekke Italienere!

    ReplyDelete
  6. sTjErNeNe i Afrika Ü
    Kos dere

    ReplyDelete
  7. jeg sier ikke hvem jeg er !October 8, 2010 at 12:11 AM

    jeg har ikke godt av å lese dette!

    ReplyDelete